Gyakran ismételt kérdések

Kik tartják az edzéseket?

Kerekes Andris edző és egykori jégkorongozó segít a gyerekeknek a helyes mozdulatok elsajátításában.

Kiknek szólnak a Gorillák foglalkozásai?

Elsősorban 4 és 18 év közötti gyermekeket, valamint korlátozott számban (maximum 4 fő) felnőtteket is várunk korcsolyaoktatásainkra és jégkorongedzéseinkre, nemtől és tudásszinttől függetlenül. Akár hobbi-, akár profi szinten szeretnél korcsolyázni illetve jégkorongozni, nálunk megtalálod, amit keresel!

Mit vegyek fel az edzésekre?

A Pólusban nincs hideg, így nem kell meleg ruhát viselned – sokkal fontosabb, hogy lehetőleg vízálló legyen az öltözeted. Ha nincs ilyened, akkor egy melegítő alá vegyél fel még egy rétegnyi vékonyabb ruhát (hosszú fehérnemű, hosszú ujjú póló, harisnya, aláöltöző, a legkisebbeknek mindenképp body). Ehhez húzz még vastag (például síeléshez való) kesztyűt, és ha van, vegyél fel görkoris vagy biciklis (esetleg hokis) sisakot, valamint térd- és könyökvédőt. Ha ilyenek nincsenek nálad, írj nekünk, és találunk megoldást. Ha nincs saját korcsolyád, a jégpályánál 400 Ft-ért kölcsönözhetsz, vagy ha írsz nekünk, lehet, hogy a szertárunkban akad a méretedben, s akkor kölcsönadjuk ingyen és bérmentve.

Mit hozzak magammal?

Nagyon fontos, hogy hozz magaddal innivalót, mert lényeges, hogy mindig legyen a szervezetedben megfelelő mennyiségű folyadék. A sima víz vagy a mézzel ízesített gyümölcstea a legjobb, ne legyen édes, cukros, szénsavas az ital – egyelőre az izotóniás sportitalra nincs szükség. Legyen nálad száraz ruha és törölköző arra az esetre, ha a jégen vizes lennél vagy megizzadnál, valamint egy száraz rongy, hogy a foglalkozás után meg tudd törölni a korcsolyádat. Fürdésre is van lehetőség az edzések után, ebben az esetben tisztasági szettet (papucs, tusfürdő vagy szappan, fürdéshez való törölköző) is csomagolj magadnak. Legyen nálad zsebkendő is, lehetőség szerint a zsebedben. :) Ha hokiedzésre jössz, hozz ütőt, de ha nincs, feltétlenül írj nekünk.

Milyen a jó felszerelés?

Tekintettel arra, hogy a nem megfelelő méretű vagy minőségű sportfelszerelés sokat levon az edzések élvezeti értékéből, akár a kedvedet is elveheti az egésztől, ezért érdemes körültekintően választani.

Korcsolya: Léteznek a legkisebbeknek 1-2 számnyit állítható korcsolyák, ezekhez használtan is jó minőségben, kedvező áron hozzá lehet jutni. A kicsiknek érdemes ezzel kezdeni, majd később váltani hagyományos bőrből vagy más anyagból készült fűzős ún. hokikorira (de semmiképpen sem műanyag, csatos darabra, vagy műkorcsolyára). A korcsolya méretét úgy válasszátok ki, hogyha egy normál vastagságú zokniban a lábujjadat egészen előre csúsztatod a kori orrába, akkor anya vagy apa mutatóujja épp beférjen a sarkad felett a lábad és a kori szára közé. A fűzős koriba érdemes viaszolt fűzőt venni, számtalan színben kaphatóak, így arra is érdemes figyelni, hogy megismerd a saját koridat pl. a fűző színének segítségével. Ha gyakran használod a korit, vegyél rá egy műanyag élvédőt, és ügyelj arra, hogy mindig szárazra törölt pengével csomagold el. Az új korcsolyát az első használat előtt meg kell élezni, ebben kérd segítségünket!

Sisak: Korcsolyaoktatásra megfelel a biciklis, görkoris vagy síelős sisakod is; ha jégkorongozni szeretnél, kötelező az arcvédő ráccsal vagy teljes plexivel ellátott sisak. A legfontosabb  a megfelelő méret kiválasztása, ugyanis a túl nagy méretű sisak elmozdul a fejeden, és nem véd meg, a túl kis méretű pedig kényelmetlen. Praktikusak azok a sisakok, melyek néhány méretnyit, általában 4-6 cm-nyit (márkától függően) állíthatóak, ezekből a kicsiknek S-es méretet érdemes venni. Ha a legkisebb méretre állítva még picit nagy, egy sapkával, kendővel vagy kislányoknál hajgumival felfogott frizurával korrigálható, és egy darabig nem kell újat venni.  Hokis sisakot is lehet jó minőségben használtan is venni, az arcvédő rács kötelező jégkorongozáshoz! Ha csak kipróbálnád, de ilyen sisakod nincs, szólj nekünk!

Könyök- és térdvédő: Korcsolyaoktatásra a legkisebbek használjanak görkoris védőfelszerelést, a picit nagyobbaknak, ha hokizni is szeretnének, be lehet ruházni a megfelelő méretű nadrágra és sípcsontvédőre, de ez nem elengedhetetlenül fontos. Ha rendszeresen járnál jégkorongozni, kezdetben szintén megfelel a görkoris védőfelszerelés, később be kell szerezned hokis könyökvédőt és sípcsontvédőt (illetve majd egyéb védőfelszerelést is). Ha csak kipróbálnád, de nincs védőfelszerelésed, szólj nekünk!

Kesztyű: Kezdetben mindkét oktatásra megfelel egy vastag vízálló kesztyű, kicsiknek lehet egyujjas is, a lényeg, hogy ne essen le a kezedről, és ha jégkorongozni is szeretnél, meg tudod vele fogni az ütőt. Ha rendszeresen jársz hokiedzésre, célszerű a kezedre való méretben (9” a legkisebb) beszerezni egy hokiskesztyűt, mert játéknál majd ez véd meg a sérülésektől.

Hokiütő: Vásárlás előtt mindenképp beszélj az edződdel!

Anyukák és apukák figyelmébe: ha kérdésetek van a megfelelő méretű vagy minőségű felszerelés kiválasztásával kapcsolatban, kérdezzetek bátran!  Célszerű a felszerelések minden darabjába beleírni a gyerek nevét, és valami olyan módon is megjelölni, hogy az olvasni még nem tudók is megismerjék a saját holmijukat.

Hogyan készüljek fel az edzésre?

Ha még ovis vagy, az edzések előtt, délután szundíts 1-2 órát, hogy kipihent legyél, mire kezdődik a foglalkozás. Az idősebbeknek is nyugalmas időtöltést javaslunk, a lényeg, hogy ne pazarold el az energiádat az igazi megpróbáltatások előtt. :) Akár kicsi vagy, akár nagy, a reggelid és az ebéded legyen tartalmas, és az sem árt, ha a foglalkozás előtt 1 órával még eszel egy müzli- vagy csokiszeletet, gyümölcsöt. Így szinte biztos lehetsz abban, hogy amikor találkozunk, a lehető legjobb formádban leszel. Ha először jössz hozzánk edzeni, gyere le fél órával a kezdés előtt, hogy segíthessünk megfelelően felöltözni – így késés nélkül, harcra készen kezdhetjük el a foglalkozást.

 

További kérdéseid vannak? Ne habozz, írj nekünk, vagy hívj minket!